6.DÍL – Řešení

GO-MOTION a film Dragonslayer

Řešení

Bylo jasné, že pokud má animace draka překonat všechny dosavadní animované postavy, musí do hry vstoupit nějaká forma řízení pohybu loutky. Ovládání vnitřních mechanických systémů loutky (animatronika) nepřicházelo v úvahu. Loutka byla příliš komplexní a složitá pro takový systém, navíc by musela být obrovská. Tahle možnost byla rychle zamítnuta.

   Existovala možnost vnějšího řízení loutky v reálném čase. Na pohyblivé části loutky by se umístily vodící tyče, které by pak byly ovládány loutkáři v reálném čase. Bylo však nemyslitelné, že by se 5 až 7 loutkářů bylo schopno synchronizovat u takto složitého modelu a vzájemně koordinovat reálné pohyby draka. I tuhle technologie go-motion, tvorba animovaného filmu- animuj.cz!možnost tedy tým zavrhnul. (Jen pro úplnost : tato technologie byla později použita např. při oživení vetřelce ve fimu Alien 3-níže na obrázku)

Nicméně představa loutky ovládané vodícími tyčemi byla lákavá. Stuart Ziff, technik týmu, předestřel možnost ovládání loutky pomocí motorizovaných vodících tyčí řízených počítačem. Tím zůstala možnost použít klasickou stop-motion loutku, k níž by byly externě připojeny ovládací tyče. Zároveň se tím otevřela možnost využít rozostření pohybu, které bylo v omezené míře použito u druhého dílu Star Wars. Záměrem týmu bylo vyhnout se klasickému trhavému stop-motion looku výsledné animace a tento nápad, jak se zdálo, mohl jejich záměr naplnit.

technologie go-motion, tvorba animovaného filmu- animuj.cz!Stop-motion armatura draka Vermithraxe, kterou vytvořil Tom St Amand

   Následujících šest měsíců strávil Stuart Ziff konstrukcí mechatronického soustrojí nazvaného později Drakohyb (DragonMover). Technologie byla vymyšlená, naplánovaná a rozkreslená, avšak nikdo z týmu (včetně samotného tvůrce zařízení Ziffa) netušil, jak (a jestli) bude zařízení fungovat. Nikdy nikdo nic podobného nezkoušel. Byla to cesta do neznáma, hod kamenem naslepo. Celý tým byl připraven na selhání této nové technologie. Po celou dobu výroby Drakohybu existoval záložní plán návratu k obyčejné stop-motion animaci. Byla to doba velkých obav a nervozity. Čekání na okamžik, ve kterém (a jestli vůbec) nová technologie obhájí svou existenci.

technologie go-motion, tvorba animovaného filmu- animuj.cz!Obrázek zachycuje mechatronické soustrojí (Drakohyb) v průběhu výroby. Jak můžete vidět, loutka draka je prozatím pouze referenční model bez povrchové úpravy a dokončených křídel.

technologie go-motion, tvorba animovaného filmu- animuj.cz!Další fotografie Drakohybu v průběhu výroby.                                                              

   Když byl konečně Drakohyb hotový, nebylo zdaleka vyhráno. Byl to prototyp, první svého druhu. Ačkoli bylo zřejmé, jak jej ovládat, nebylo zdaleka jednoduché naučit se s ním pracovat. Představte si, že jste umělci. Za sebou máte stovky obrázků koně. A najednou před vámi stojí úkol namalovat tentýž obrázek za pomocí robotické paže a k jejímu ovládání máte k dispozici sadu příkazů pro pohyby ve třech osách, ovšem každým příkazem můžete ovládat pohyb pouze v jediné z os. Tohle bylo velmi podobné.

technologie go-motion, tvorba animovaného filmu- animuj.cz!Sada příkazů pro ovládání Drakohybu

  Když byly dokončeny první testovací záběry animace draka a celý tým napjatě očekával výsledky, nervozita dostoupila vrcholu. Když dorazil vyvolaný materiál a připravoval se k projekci, nikdo ani nedýchal.

   Konečně první záběry rozzářily stříbrné plátno v projekční místnosti. Všichni si nejdřív oddechli úlevou a brzy na to propadli opravdovému nadšení a euforii.

   Záběry byly skvělé. Zrodila se Go-motion.

technologie go-motion, tvorba animovaného filmu- animuj.cz!

V příštím díle se detailně seznámíme s podstatou animační metody go-motion.

 

Rozhodně si přečtěte i další díly z této série:

              

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *