Rozhovor se zakladatelem pražského festivalu Splash Michalem Bendou

Festival Splash chystá v září již 14.ročník plný workshopů, přednášek a příležitostí na seznámení s profesionály a studii z celého světa. Řeč bude o počítačové animaci, modelování ve 3D, vývoji příběhu, počítačových hrách, vizuální efektech nebo třeba concept artu a ilustraci. Michal Benda je hlava celého festivalu a my se nemohli nezeptat na několik otázek, které nás zajímaly.

O čem pražský festival Splash je a kdo by si jej neměl nechat ujít?

Festival Splash je hlavně dvoudenní maraton přednášek a workshopů ze světa počítačové grafiky a vlastně nejen té. Dalším významným prvkem je osobní setkání s lidmi z oboru a možnost například navázat pracovní vztah. Proto by si jej neměl nechat ujít žádný nadčenec, kterého tento obor a lidé v něm zajímá.

A jaká témata se budou na workshopech a přednáškách tentokrát objevovat?

Na letošním čtrnáctém ročníku se opět představí hned několik témat z filmového průmyslu, ale také se dotkneme i herního odvětví a digitální ilustrace.

Na Anifilmu poprvé vznikl tzv. Animarket, kde se studenti a mladí tvůrci potkávali s profesionály z různých animačních studií.  Budou mít návštěvníci na Splashi podobnou příležitost?

Ano i na festivalu Splash je obdobná možnost setkat se s profesionály a náboráři, kteří budou mít své „stánky“ a budou připraveni zodpovědět otázky od návštěvníků, případně mohou posoudit představené portfolio a nabídnout tak zajímavou pozici v jejich studiu. Další možností je o sobotní party, kde jde vše lehčeji. 🙂

Na fakultu do Suchdola, kde se festival Splash tradičně odehrává, zamíří především umělci z různých koutů světa. Na koho se můžeme těšit?

Splash už dávno není pouze lokální záležitostí a tím, že se nyní odehrává celý v angličtině nám dává možnosti pozvat zajímavé řečníky prakticky z celého světa. Na letošním ročníku tak přivítáme jména jako Josh Parks (UK), Hugo Guerra (UK), Kurt van der Basch (CA) či Alf Lovvold (N). Nemalý podíl také zastupují řečníci z České republiky a Slovenska.

Organizace takového festivalu sebere určitě hodně času a energie. Na čem právě teď pracujete?

To je pravda. Organizace si bere opravdu nemalou část z celého roku. Momentálně se snažím potvrdit si všechny časy příletu řečníků a konečně si také potvrdit poslední dva sloty v programu.

Jak vlastně vznikla myšlenka založit takto specifický festival?

Jej to už bude skoro 15 let kdy sem si Leošem Jankem(rozhovor ZDE pozn.r.) nad pivem na jednom grafickém srazu řekl „hele to by bylo, kdyby u nás byla nějaká grafická konference“. Tehdy jakožto zaměstnanec ČZU jsem zkusil domluvit pronájem sálu a tím byla tehdy většina hotova. Pak už jen šlo o to přemluvit známé z oboru. Ještě dnes se rád podívám na fotografie z roku 2005 a kroutím hlavou. 🙂

Na Splash se určitě netěší jen Češi, odkud a jací návštěvníci do Prahy v září přicestují?

Díky té transformaci do čistě mezinárodního formátu k nám opravdu začínají jezdit i cizinci z Evropy. Jedná se převážně o návštěvníky z Polska a Německa. Dle mých informací se jedná často o lidi, kteří se chystají právě na nějaký pohovor u „stánků“ studií – například z Velké Británie jako MPC, DNEG, FRAMSTORE a další. Samozřejmě Slováci jsou takovou naší pevnou oporou již od počátku.

V čem se 14.ročník festivalu liší od těch předchozích?

To je těžká otázka. Snažíme se Splash každým rokem zase o kousek posunout a občas je to úprava formátu či loni o byl kompletní rebranding festivalu. Tento ročník se liší asi hlavně v tom, že letos tam budou v rámci expozice zastoupeny hlavně česká ať již herní, filmová či animační studia jako Warhorse studios, Kredenc, Progressive FX či 3Bohemians.

Děkujeme Vám za rozhovor! V září se potkáme na Splashi 2018!

Také děkuji a těším se!

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.